”Long time, lots of see”

Nu var det ett tag sedan jag gjorde ett nytt inlägg och känner att jag lär ta tag i detta igen nu :-).

Detta inlägg kommer inte att handla om diabetes i första hand utan snarare att få fly den några timmar!

Jag vill börja med att jag tog min mor på bio i gemensam födelsedags present och såg bohemian rhapsody, vilken fantastisk film och vilken upplevelse.

Filmen som handlar om bandet Queen och Freddy Mercurys öde är nog kanske en av dem bästa filmer jag sett, och jag inser att filmer som gör att man gråter och skrattar om vart annat är kanske den perfekta upplevelsen där du både upplever toppar och dalar och på så vis kanske får in hela spektrumet?

Och vilken fantastisk film musik som börjat dyka upp! och i en film dedikerad till ett av dem största pop-rock banden någonsin så skulle man kanske kunna tro att deras musik skulle vara den enda som spelades? men det dyker upp en hel del andra periods korrekta hitlåtar!

En annan rulle som fick mig att tappa hakan när det kommer till musik var barnfilmen ”megamind”, sakta smyger sig pappa (jag) in i vardagsrummet för att se var all bra musik kom ifrån, och ser mina söner sitta klistrade framför sagd film, jag kommer inte ens ihåg vad jag höll på med när jag gjorde min upptäckt men tack vare musiken såg jag klart på denna underbara film och struntade helt i vad det än var jag hade gjort innan.

Har även passat på att se ”a star is born” med Lady gaga och Bradley Cooper och återigen satt jag helt förbluffad över kvalitén som musikfilmerna idag håller, och jag hoppas dom fortsätter komma!

För även om jag är stor, hårig, dricker öl och whiskey och passerat trettio så verkligen älskar jag dessa filmer! Jag älskar hur dem får mig att gråta som ett barn och skratta som en pyssling på sin skatt-kista, och kanske mest av allt älskar jag att höra hur alla runt mig i biografen snyftar till samma scen som jag gör och en märklig känsla av sammanhang infinner sig.

Och av den anledningen tar jag varje chans jag får att gå på bio! och ja, jag köper svindyra popcorn och stora drickor med hoppet att bion alltid kommer finnas kvar!

Så ring den där kompisen du inte träffat på ett tag och unna er detta, käka nått gott, se en bra film och njut av nuet!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.